اکتشاف و استخراج معدن

 

گروه معدنی و بازرگانی زرمش با نگرش بر تخصصی‏ن مودن حرفه معدن، داشتن تجارب موفق در این حوزه و تکیه بر توانمندی منابع انسانی خود، توانایی ارائه پیشنهاد و راه‏ حل‏های مناسب برای بهینه‏‌سازی، توسعه و اجرای پروژه‏‌های اکتشاف و استخراج معدنی را دارد. این گروه با تلفیق دانش، تجربه و فن‏‏‌آوری‏‏های نوین، می‏‏‌تواند در زمینه اکتشاف و استخراج مواد معدنی از فاز مقدماتی تا اخذ پروانه بهره‌‏برداری، استخراج کانسنگ، عملیات فرآوری، سرمایه‏‌گذاری و سرمایه‌‏پذیری در پروژه‌های معدنی و بازرگانی مواد معدنی خام و فرآوری شده، وارد همکاری شود.

گروه معدنی و بازرگانی زرمش با بهره‏‌گیری از دانش فنی زمین‌‏شناسان و مهندسین متخصص و مجرب، توان خود را برای شناسایی پتانسیل‏های معدنی ایران و جهان به کار گرفته و تاکنون حدود 80 محدوده معدنی را مورد اکتشاف قرار داده است. اتمام عملیات اکتشافی و لزوم ورود به فاز استخراج به منظور تولید ثروت، اشتغال‏زایی و ایجاد ارز‌ش افزوده، گروه معدنی و بازرگانی زرمش را بر آن داشت تا با تجهیز معادن و آغاز عملیات استخراج، ضمن فراهم شدن فرصت‏های شغلی در مناطق غیرشهری، نقش کوچکی در جهت رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

گروه زرمش با چشم‌‏انداز تاسیس واحد فرآوری و تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت، مقدمات لازم جهت راه‌‏اندازی کارخانه‌‏های تولید مواد اولیه فلزی و غیرفلزی را در در بخش‏های مختلفی از کشور پهناور ایران فراهم آورده است تا گامی در جهت تولید مواد اولیه با ارزش و ایجاد ثروت ملی بردارد. بخش فنی و مهندسی گروه معدنی و بازرگانی زرمش به عنوان قلب تپنده گروه، با اتخاذ استراتژی نوین در بخش اکتشاف و استخراج، با بهره‌‏گیری از علم و تجربه مدیران ارشد گروه، تکنولوژی روز دنیا و به پشتوانه همیاری کارشناسان مجرب و جوان در کنار یکدیگر، موفق به توسعه فعالیت‌های خود در زمینه‏‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری شد. این پویایی سبب گردیده است تا گروه معدنی و بازرگانی زرمش در زمره پیشگامان بخش خصوصی در حوزه معدن قرار گیرد و هدف خود یعنی رشد و اعتلای صنعت و معدن کشور را تا حد ممکن تحقق بخشد.

اکتشاف و استخراج معدن

اکتشاف معدن

یکی از اساسی و اصلی‏ترین مراحل برای پیدایش یک معدن اکتشاف می‏‌باشد و در صورتی که این مرحله به صورت اصولی و نظام‌‏مند انجام نگیرد، ضررهای غیرقابل جبرانی در مراحل استخراج و خصوصا فرآوری بر بهره‌بردار وارد خواهد شد. اکتشاف همواره اصلی‏ترین محور فعالیت گروه تخصصی معدنی و بازرگانی زرمش محسوب گردیده و از ابتدای تاسیس این مجموعه با قدرتی روز افزون استمرار داشته است. به لطف خداوند این فعالیت‏ها منجر به پیدایش بیش از 20 ذخیره جدید شده است.
در این حوضه به عنوان اصلی‌ترین تخصص گروه زرمش، طیف وسیعی از فعالیت‌ها صورت پذیرفته است. عملیات صحرایی، پی‌جویی و برداشت اطلاعات زمین‌شناسی، ژئوشیمی، نمونه‌برداری و آنالیز شیمیایی، ژئوفیزیک، حفریات سطحی، عمقی، لاگ‌نگاری، مدل‌سازی ریاضی و کانسارهای اکتشافی و در نهایت تدوین طرح‌ها و گزارشات فنی اکتشافی، از جمله فعالیت‌های می‌باشد که برای اکتشاف کانسارها انجام پذیرفته است.

استخراج معدن

اتمام عملیات اکتشافی و لزوم ورود به فاز استخراج به منظور تولید ثروت، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده، گروه معدنی و بازرگانی زرمش را بر آن داشت تا با تجهیز تعدادی از محدوده‌های اکتشاف شده‌ خود، وارد حوضه‌ استخراج گردد. محدوده‌های بهره‌برداری شده در استان‌های مرکزی، اصفهان، کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شده و ماده‌ی معدنی استخراجی از آن‌ها نیز شامل مس، سرب و روی، آهن و منگنز، باریت و فلدسپات است.


در ادامه به طور مختصر بخشی از فعالیت‏های مربوط به اکتشاف و استخراج مواد معدنی که در 10 سال گذشته توسط گروه زرمش انجام شده است شرح داده خواهد شد.

اطلاعات استخراجی

برای کسب اطلاع از پروژه‌های استخراجی لینک زیر را دنبال نمایید

اطلاعات استخراجی

اطلاعات اکتشافی

برای کسب اطلاع از پروژه‌های اکتشافی لینک زیر را دنبال نمایید

اطلاعات اکتشافی