طلا و نقره ویدر

پروژه ها

معـدن سیاسـتراگی با مساحتی حدود 25 کیلومتر مربع در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان نیمروز واقع شده است. دسترسی به معـدن از طریق کیلومتر 140 جاده آسفالته زاهدان- نهبندان و سپس جاده‏ای فرعی به طول 24 کیلومتر به سمت روستای اومـار امکان‏پذیر است. معدن در فاصله 25 کیلومتری روستا قرار گرفته است.

  • بخش اسکارنی: اسکارن مس، مولیبدن و طلا به صورت استراتی‏باند و و توده‏ای
  • بخش رگه‌ای: دو تیپ کانی‌سازی رگه‌ای در منطقه وجود دارد رگه‌های سیلیسی، هماتیتی و مس- طلادار مرتبط با توده‌ نفوذی رگه‌های مس‌دار به همراه مقادیری طلا و مولیبدن
  • بخش پورفیری: شامل رگه و رگچه‏های داخل سنگ‏های هورنفلسی که به طور عمده در سطح و در واحدهای نفوذی (مشـخص شده در حفریات عمقی) دیده می‏شود. این رگ و رگچه‏ها حاوی کانه‏های مالاکـیت، آزوریت و کالـکوپیریـت در سطح و در عمق به صورت .کالکوپیریت، بورنیت و پیریت می‏باشند.

تـیپ ذخـیره

جنس سنگ ميزبان: شیل، ماسه‌سنگ، متاسندستون و هورنفلس به همراه توده‏های گرانودیوریتی و گرانـیتی

دگرسـانی: اسکارنی، سیلیسی، آرژیلیـک، سریسیتی، تورمالینی‏ آلونیتی و ژاروسیتی‏، لیمونیتی‏، پروپیلیتیک، به همراه پیریت‏زایی فراوان

زمین شناسی ذخـیره

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ذخـایر سولفیدی و اکسیدی  قابل توجهی در این معـدن وجود دارد. لازم به ذکر است حفـریات عمقی بیشتری برای اکتشاف کامل این ذخیره نیاز می‏باشد و احتمال می‏رود ذخیره معدن پس از تکمیل اکتشافات تا ده برابر افزایش یابد.

چشم انداز معـدن

روستای اومار نزدیک‌ترین آبادی به معدن می‏باشد و در فاصله 25 کیلومتری شمال شرق آن واقع شده است. این روستا دارای آب، برق وتلفن می‏باشد. همچنین داخل محدوده، چاه آب حفر شده است.

امـکـانـات

پروانه بـهره‏بـرداری به شماره 42303 و تـاریخ 29/08/96 با مدت زمان بـهره‏بـرداری 16 سال به نام شرکت زرمس جویان سـیستان

مالـکیـت