اطلاعات شخصی

نام و نام خانوادگی: فرهاد مهدی‌زاده

سمت: مدیراجرایی شرق ایران

محل تولد: تهران

پست الکترونیک: farhadmehdizadeh@yahoo.com

mehdi zade (2)

سوابق تحصیلی

لیسانس مهندسی استخراج معدن – رتبه اول دانشگاه صنعتی شاهرود

سوابق حرفه‌ای

در سال 1371 بعنوان كارشناس دفتر طراحي مجتمع تجهيز معادن زغالسنگ پروده طبس و قبل از خدمت نظام وظيفه، به مدت 6 ماه مشغول بكار بودم.
سال 1373-1371 مدت زمان لازم جهت دوره خدمت نظام وظيفه در گردان تجهيزات ماشين‌آلات سنگين لشكر 77 خراسان بود.
سال 1373-1375 پيمانكاري معدن سنگ نسوز چاهكلار، واقع در رباط خان طبس را عهده‌دار بوده و در اين معدن كه متعلق به شركت فرآورده‌هاي نسوز كشور مشغول بكار شدم. در مدت مذكور موفق به تحويل 50 هزار تن سنگ بوكسيت از معدني كه داراي كارگاه‌هاي زيرزميني و روباز بود، شدم.
سال 1374 در دوره‌هاي آموزشي فني حرفه‌اي شركت نموده و با اخذ صلاحیت مواد ناریه، موفق به اخذ پروانه آتشباري در معادن شدم.
سال 1375-1377 بعنوان ناظر در معادن استان خراسان و مسئول فني چند معدن سنگ ساختماني بوده و همچنين با دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرستان طبس بعنوان مدرس رشته ‌معدن، همكاري مي‌نمودم.
سال 1377-1378 در شركت باريت فلات ايران و بعنوان مدير واحد اليت مشغول بكار بودم. واحد اليت شامل معدن سنگ باريت در نزديكي روستايي به همين نام و كارخانه فرآوري سنگ باريت در نزديكي مرزن آباد چالوس بود. از اين معدن سالانه مقدار 20 هزار تن سنگ باريت بصورت زيرزميني استخراج و به كارخانه حمل مي‌گرديد و در كارخانه نيز فرآوري سنگ بوسيله دستگاه‌هاي خردايش و جيگ آبي صورت مي‌پذيرفت.
سال 1378-1387 بعنوان مدير فني شركت معدني بدخش معدن‌، كارشناس‌ارشد شركت مهندسي مشاور برسو و شركت مهندسي مشاور كاهنربا، مدير مجتمع معدني مس چاه‌موسي واقع در شهرستان شاهرود بوده‌ام.
تهيه طرح مطالعات امكان‌سنجي معدن مس دره‌زار كرمان (سال 1379).
تهيه طرح اكتشاف تكميلي و طرح تجهيز معدن مس جارو – اشتهارد شهرستان كرج (سال 1380).
اخذ مجوز پروانه بهره برداري معدن منگنز توران قلعه در داخل منطقه حفاظت شده توران شهرستان شاهرود و همچنين احداث راه‌هاي دسترسي و تجهيز كارگاه.
عهده‌داري مديريت معدن مس چاه‌موسي كه از سال 1380 آغاز شد و انجام كارهاي اكـتشافي اعم از تهيه نقشه‌هـاي معدني و زمين‌شناسي با مقيــاس مختلف و همچنين حفـاري اكتـشافي مغزه‌گيري و پودري و كنترل و هدايت عمليات ژئوفيزيك و نيز احداث كارگاه‌هاي استخراجي را اجرا نمودم.
احداث تأسيسات رفاهي و مسكوني، تأسيسات آبرساني و برق‌رساني، تأسيسات خردايش و احداث پايلوت هيپ ليچينگ و ليچينگ غرقابي در معدن چاه‌موسي را بر عهده داشته و پودر سمانته با عيار بالاي 65 درصد مس توليد كردم.
مشاركت در تهيه طرح جامع زغالسنگ حرارتي كشور كه توسط شركت مهندسي مشاور ‌برسو و به كارفرمايي شركت ملي فولاد كشور انجام شد.(سال1381)
پيمانكاري حفاري مغزه‌گيري در معدن آنتيموان سفيدابه واقع در شهرستان نهبندان كه كارفرماي آن نيز شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران بود را بر عهده داشته و حدود 1000 متر حفاري مغزه‌گيري را در شرايط خاص و كمتر از موعود مقرر شده به انجام رساندم. (سال 1383)
عمليات ژئوشيميايي و ژئوفيزيكي به روش‌هاي (SP-RS) و مغناطيس‌سنجي در محدوده‌هاي اكتشافي چيچكلو و عربشاه تكاب و تعيين مناطق داراي آنومالي و معرفي الگوي حفاري (سال 1385)
بعنوان كارشناس‌ارشد شركت مهندسي كاهنربا، مديريت گروه معدني آن شركت را عهده‌دار بوده و پتانسيل‌يابي معادن مس منطقه كاشمر (خراسان‌رضوي) و معدن مس بوانات‌ (استان فارس)، مس جيرفت، مطالعات اكتشافي خاكهاي صنعتي منطقه خلخال و اردبيل، مطالعات امكان‌سنجي سرب و روي معدن دونا و …. را هدايت و كنترل نمودم. (در سال‌هاي 1385-1387)
از ابتدا سال 1388 اقدام به تاسيس شركت مهندسي مشاور سامان معدنكار نگين كرده و آزمايشگاه مكانيك خاك و ژئوتكنيك را تجهيز و راه‌اندازي كردم. در ضمن مطالعات و امكان‌سنجي معادن مس و فرآوري بصورت ليچينگ را بررسي نمودم.
انجام عمليات ژئوتكنيك كارخانه كك‌سازي زرند كرمان و سد طالقان و آزمايشات مكانيك خاك و ديگر آزمايشات مرتبط در قالب پيمانكار شركت مهندسي مشاور كاوشگران.
اجرای پایلوت لیچینگ به روش‌های هیپ لیچینگ، اجیتاسیون و غرقابی در معدن مس تخت گنبد سیرجان (تابستان 1390). در این معدن اطلاعات حاصل از آزمایشات انجام شده در اشل پایلوت مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تطابق نتایج حاصله با آزمایشات پایه، اطلاعات مفیدی جهت لیچینگ در اشل صنعتی بدست آمد. عیار مس کل در این پایلوت 6/0 درصد بوده که از این مقدار حدود 3/0 درصد اکسید می‌باشد. غلظت مس محلول تا 5 گرم بر لیتر و پودر سمانته حاصله بالاتر از 80 درصد بود.
انجام عملیات پایلوت لیچینگ در معدن مس تخت گنبد سیرجان
در سال 1390 پی‌جویی و اکتشاف در محدوده مس کوشک بهرام -زرندیه ساوه که منجربه صدور گواهی کشف گردید.
از سال 1391تا 1393 اکتشاف تا صدور پروانه بهره‌برداری معادن سرب و باریت و پلی متال زنوغان واقع در شهرستان طبس، معدن سنگ آهن کربلاییان در جنوب معدن قلعه زری بیرجند، معدن مس لوشان در طارم قزوین
سال 1393 تا 1394 همزمان با فعالیت در معادن فوق‌الذکر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در معدن مس توران واقع در شهرستان شاهرود و اخذ پروانه بهره‌برداری معدن مس توران.
از ابتداء سال 1395 تا حال حاضر راه‌اندازی و بهره‌برداری از معدن سنگ مرمریت در هرسین کرمانشاه بصورت پیمانکاری.

تخصص و تجربیات

انجام آزمایشات روشهای مختلف لیچینگ در محل آزمایشگاه شخصی، بر روی سنگ مس اکسیدی و کربناته معادن مناطق راور و سیرجان.
طراحي و انجام عمليات آتشباري در معادن.
آشنايي به دستگاه‌هاي حفاري انفجاری با سيستم هواي فشرده و يا هيدروليك بصورت تخصصي.
آشنايي با انواع روشهاي حفاري مغزه‌گيري (متريك، وايرلاين و ژئوتكنيك) و يا حفاري پودري اکتشافی، بصورت تخصصي.
طراحي شبكه و تفسير داده‌هاي حاصل از روشهاي حفاري بوسيله نرم افزارهاي معدني.
آشنايي با روشها و دستگاه‌هاي فرآوري موادمعدني و توانايي در ارائه طرح.
آشنايي با روش فرآوري ليچينگ مس بصورت تخصصي و توانايي در انجام آزمایشات و اجراء طرح.
آشنايي با آزمايشگاه ژئوتكنيك، مكانيك خاك، بتن، آسفالت و توانايي در انجام آزمايشات مربوطه و تهيه گزارشات.
آشنایی، طراحی و راه‌اندازی معادن سنگ ساختمانی و بکارگیری ماشین آلات مرتبط.
آشنايي كامل و توانايي تجهيز كارگاه با ماشين آلات معدني، شامل :انواع دستگاههاي حفاری، استخراجی و بارگيري (لودرهاي معادن روباز يا زيرزميني)، بلدوزر، بيل مكانيكي، دستگاه‌هاي حفاري انفجاري يا اكتشافي، ژنراتورهای برق، پمپها.